Atskleista nuostabi kakavos nauda

Kakava tradiciškai asocijuojama su maloniu šiltu gėrimu arba mažiems vaikams skirtu deserto priedu, tačiau naujausi moksliniai duomenys rodo, kad ši maistinė medžiaga gali turėti reikšmingos naudos kraujagyslių sveikatai. Didelio masto tyrimas, kuriame dalyvavo 21 442 pagyvenę žmonės (moterys vyresnės nei 65 m. ir vyrai nuo 60 m.), vertino kakavos ekstrakto ir multivitaminų poveikį hipertenzijos vystymuisi.

Tyrimo rezultatai

Dalyviai atsitiktine tvarka gavo arba priedą su kakavos ekstraktu ir multivitaminais, arba placebą. Siekiant įvertinti prevencinį poveikį, atskirai buvo analizuota 8 905 žmonių grupė, kuri eksperimento pradžioje neturėjo padidėjusio kraujospūdžio. Per vidutinį 3,4 metų stebėjimo laikotarpį tarp visų dalyvių naujų hipertenzijos atvejų dažnis iš esmės nesiskyrė tarp gydytos ir placebo grupių. Tačiau tarp asmenų, kurių pradinis kraujospūdis buvo mažesnis nei 120 mm Hg, kakavos papildas sumažino hipertenzijos išsivystymo tikimybę 24 proc.

Kaip kakava gali veikti kraujagysles

Pagrindiniai kakavos poveikį lemiančios medžiagos yra flavanoidai, ypač epikatechinas ir kiti flavanoliai. Šios medžiagos gali skatinti azoto oksido gamybą, o azoto oksidas savo ruožtu plečia kraujagysles ir mažina kraujospūdį. Be to, kakava yra gausus magnio, kalio, cinko ir fosforo šaltinis – mineralai, prisidedantys prie nervų ir raumenų funkcijos bei elektrolitų pusiausvyros. Antioksidantai padeda mažinti ląstelių oksidacinį stresą ir gali slopinti uždegiminius procesus, todėl kakava gali prisidėti prie bendros organizmo apsaugos nuo tam tikrų infekcijų ir uždegimo židinių, ypač žiemos laikotarpiu.

Praktiniai patarimai ir atsargumo priemonės

Nors tyrimas rodo perspektyvą prevencijai žmonėms su normaliu kraujospūdžiu, svarbu pabrėžti, kad kakavos papildai nėra alternatyva gydymui jau esant hipertenzijai. Jei kraujospūdis jau padidėjęs, būtina laikytis gydytojo nurodymų. Rekomenduojama rinktis juodąjį šokoladą ar nesaldintą kakavos miltelius su didesne kakavos dalimi (pvz., >70 proc.), vengti daug cukraus ir pridėtinio riebalo. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į papildų sudėtį ir sąveikas su vaistais – ypač su kraujospūdį reguliuojančiais preparatais.

Apibendrinant, kakava ir jos flavanoidai gali būti vertinga dietos dalis siekiant palaikyti kraujagyslių sveikatą ir užkirsti kelią ankstyvam kraujospūdžio didėjimui, tačiau jos poveikis jau išsivysčiusiai hipertenzijai yra ribotas. Reikia daugiau ilgalaikių tyrimų įvairiomis amžiaus grupėmis ir su skirtingomis dozuotėmis, kad būtų aiškiai nustatyti optimalaus vartojimo principai.

Patiko straipsnis? Pasidalink!
👁️ 6 peržiūrų


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *