Ar žalioji arbata tikrai geresnė už kavą: gydytojai ir mitybos specialistai atsakė

Idėja, kad žalioji arbata yra sveikesnė už kavą, sklando jau daugelį metų. Tiesa ta, kad abiejuose gėrimuose yra naudingų junginių ir kofeino, todėl sprendimas, kurį pasirinkti, dažniausiai priklauso nuo individualių poreikių, sveikatos būklės ir vartojimo įpročių. Svarbu suprasti ne tik bendrąsias taisykles, bet ir konkrečius skirtumus, kurie gali turėti įtakos kasdieniam pasirinkimui.

Kur kavoje ar žaliojoje arbatoje yra daugiau kofeino

Kofeinas dažnai yra pagrindinis argumentas renkantis tarp kavos ir žaliosios arbatos. „Puodelyje kavos gali būti apie 100 mg ar net daugiau kofeino, o panašaus dydžio puodelyje žaliosios arbatos – 50 mg ar mažiau“, – aiškina pirminės sveikatos priežiūros gydytoja medicinos mokslų daktarė Neha Pathak. Toks kiekinis skirtumas reiškia, kad kava dažnai suteikia greitesnį energijos antplūdį, tačiau didesnis kofeino kiekis gali sukelti ir nepageidaujamų efektų, pavyzdžiui, nervingumą ar miego sutrikimus.

„Pasirinkimas priklauso nuo asmeninių pageidavimų ir jūsų organizmo reakcijos į kiekvieną gėrimą“. Tai priminimas, kad nėra universalaus sprendimo: kai kuriems žmonėms net mažesnis kofeino kiekis žaliojoje arbatoje gali būti per daug, ypač jautriems kofeinui asmenims arba nėščioms moterims.

Kuo naudinga žalioji arbata

Žalioji arbata dažnai vadinama supermaistu dėl turimų bioaktyvių junginių. „Žaliojoje arbatoje yra daug katechinų – antioksidantų, padedančių kovoti su artritu, uždegimu ir vėžiu. Katechinai taip pat gali pagerinti bendrą širdies sveikatą“, – aiškina sertifikuota šeimos medicinos gydytoja Brynna Connor. Katechinai, ypač epigalokatechino galatas (EGCG), yra plačiai tiriami dėl jų priešuždegiminių ir antioksidacinių savybių.

„Be to, kad šis supermaistas gali apsaugoti odos ląsteles nuo UV spinduliuotės, jame yra aminorūgščių, kurios skatina smegenų sveikatą, gerina nuotaiką ir mažina stresą.“ Tyrimai taip pat rodo, kad žalioji arbata gali padėti reguliuoti gliukozės ir insulino kiekį: „Tyrimai taip pat parodė, kad žalioji arbata gali padėti sumažinti gliukozės ir insulino kiekį, o tai yra didelis privalumas, jei susiduriate su atsparumu insulinui ar viršsvoriu“, – sako registruota dietologė Alyssa Pacheco.

Ar kava yra žalinga?

Kava taip pat turi reikšmingų sveikatai naudingų savybių. „Kavoje taip pat yra daug antioksidantų, kurie siejami su gliukozės apykaitos gerinimu ir uždegimo mažinimu, – sako Pathak. „Kavos tyrimai taip pat parodė, kad ji gali padidinti energijos lygį, protinį budrumą ir fizinį pajėgumą. Ji taip pat gali sumažinti tam tikrų ligų, pavyzdžiui, 2 tipo diabeto ir Alzheimerio ligos, riziką.“

Vis dėlto reikėtų pabrėžti saiko svarbą. „Paprastai žmonės geria kavą su grietinėle, cukrumi ir (arba) aromatizuotais sirupais, kurie gali pridėti daug kalorijų ir padidinti glikemijos indeksą, ypač jei žmonės geria kavą prieš valgį“, – sako registruota dietologė Katherine Rall. Be to, per didelis kavos vartojimas gali sukelti nepageidaujamų pasekmių: „Vartojant kavą dideliais kiekiais, ji gali pakenkti sveikatai, – aiškina Connoras. „Be nemigos, dirglumo ir nereguliaraus širdies plakimo dėl didelio kofeino kiekio, kava gali sukelti laikiną kraujospūdžio padidėjimą, ypač žmonėms, kurie nėra įprasti kavos mėgėjai.“

Apibendrinant, tiek žalioji arbata, tiek kava turi privalumų ir trūkumų. Rekomenduojama atsižvelgti į asmeninius sveikatos rodiklius, jautrumą kofeinui ir priedų vartojimą (cukrus, grietinėlė). Jei kyla abejonių dėl vartojimo poveikio jūsų sveikatai, pravartu pasitarti su gydytoju arba registruotu dietologu.

Patiko straipsnis? Pasidalink!
👁️ 8 peržiūrų


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *