Mokslas patvirtino: lašiša mažina cholesterolio kiekį kraujyje

Lašiša yra ne tik skani, bet ir itin maistinga žuvis, kurios sudėtyje gausu vitaminų, mineralų bei svarbiausių širdies sveikatai omega-3 riebalų rūgščių. Naujausi moksliniai tyrimai rodo, kad reguliari lašišos vartojimo praktika – mažiausiai dvi porcijos per savaitę – gali efektyviai padėti sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje ir prisidėti prie širdies ir kraujagyslių ligų prevencijos.

Cholesterolis yra natūrali organizmo riebalinė medžiaga, reikalinga ląstelių funkcijoms ir hormonų gamybai, tačiau jo perteklius gali lemti kraujagyslių sienelių užsikišimą ir apsunkinti kraujo tekėjimą. Padidėjęs cholesterolio kiekis yra viena pagrindinių širdies ligų ir insulto priežasčių, o pavojingiausia, kad šis sutrikimas dažnai yra besimptomis, todėl daugelis žmonių sužino apie problemą tik išsivysčius rimtoms komplikacijoms.

Metabolomikos tyrimai patvirtina lašišos naudą

Kolorado universiteto Anschutz Medical Campus mokslininkai atliko išsamų tyrimą, kuriame dalyvavo 41 suaugęs žmogus nuo 30 iki 69 metų amžiaus, turintis antsvorio arba nutukimą, tačiau be kitų sunkių ligų. Tyrimas apėmė du mitybos modelius, iš kurių vienas buvo Viduržemio jūros dieta, pripažįstama viena iš sveikiausių pasaulyje, o šios dietos dalyviai suvartodavo mažiausiai dvi porcijas lašišos per savaitę.

Nagrinėdami metabolomiką – tai mokslas apie medžiagų apykaitos produktų analizę – tyrėjai identifikavo virš 1500 junginių, atsirandančių organizme vykstant medžiagų apykaitai, iš kurių apie 500 būdingų buvo susiję su lašišos vartojimu. Buvo nustatyta, jog keletas šių junginių turi tiesioginį teigiamą poveikį cholesterolio kiekiui, sumažindami bendrą cholesterolio kiekį, „blogojo“ cholesterolio (MTL) ir kitų lipidų koncentraciją kraujyje.

Širdies sveikatos gerinimas per mitybą

Lašišos poveikis sveikatai yra labai svarbus – ji veiksmingai prisideda prie kardiometabolinių rodiklių gerinimo, kas reiškia ne tik cholesterolio mažėjimą, bet ir bendrą širdies bei kraujagyslių sistemos funkcionavimo pagerėjimą.

Tokie rezultatai skatina sveikus gyvensenos įpročius, ypatingai renkantis mitybą, kuri būtų subalansuota ir palaikytų gerą širdies būklę.

Viduržemio jūros dieta, kurioje gausu žuvies, alyvuogių aliejaus, daržovių ir vaisių, jau seniai yra žinoma kaip viena iš geriausių pasirinkimų siekiant išlaikyti gerą širdies sveikatą ir išvengti lėtinių ligų. Lašišos įtraukimas į šią dietą suteikia papildomų privalumų dėl jos išskirtinio metabolitų poveikio organizmui.

Apibendrinant, lašiša tapo ne tik kulinariniu skanėstu, bet ir vertingu sąjungininku kovoje su cholesterolio padidėjimu ir širdies ligų prevencijoje. Reguliarus šios žuvies vartojimas gali tapti svarbiu žingsniu siekiant ilgalaikės sveikatos ir gyvenimo kokybės gerinimo.

Patiko straipsnis? Pasidalink!
👁️ 43 peržiūrų


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *