Įspūdinga nauda moterų kaulams: kas saugo nuo lūžių ir stiprina nugarą

Su amžiumi kaulų sveikata tampa vis svarbesnė, ypač moterims po menopauzės. „Su amžiumi, ypač moterims po menopauzės, mažėja mineralinis kaulų tankis, todėl didėja osteoporozės ir lūžių rizika, o tai gali turėti didžiulės įtakos gyvenimo kokybei“, – sako Rovira i Virgili universiteto Ispanijoje lektorius, gydytojas dietologas Jesús F. García-Gavilánas. Nauji tyrimai rodo, kad tinkama mityba ir aktyvus gyvenimo būdas gali reikšmingai sumažinti kaulų tankio praradimą.

Tyrimo išvados ir jų reikšmė

J.F. García-Gavilánas kartu su kolegomis nustatė, kad mažai kalorijų turinti Viduržemio jūros dieta, derinama su padidintu fiziniu aktyvumu, gali apsaugoti vyresnio amžiaus moterų kaulus nuo nykimo. „Viduržemio jūros regiono dieta su sumažintu energijos kiekiu esmė, kad valgomas sveikas maistas, pavyzdžiui, vaisiai, daržovės, ankštinės daržovės, alyvuogių aliejus ir žuvis, tačiau kontroliuojamas porcijų dydis, kad būtų lengviau numesti svorio. Tradicinė Viduržemio jūros dieta taip pat yra sveikos mitybos modelis, tačiau jis neapima porcijų dydžio kontrolės“, – paaiškino J.F.García-Gavilánas. Tyrimo metu dalyvių mineralinis kaulų tankis buvo tikrinamas prieš pradedant, po vienerių ir po trejų metų, o reikšmingas pagerėjimas užfiksuotas juosmeninėje nugaros dalyje.

Kaip mityba ir svorio metimas veikia kaulus

Ši išvada yra svarbi, nes įrodo, kad svorio metimas nebūtinai turi pakenkti kaulų sveikatai. „Fizinis aktyvumas taip pat prisideda prie tvirtų kaulų, tad norėjome sužinoti, kaip mitybos ir mankštos derinys galėtų apsaugoti vyresnio amžiaus žmones nuo kaulų nykimo, ypač sąmoningai mažinant svorį“, – akcentavo tyrimo autorius. Tyrimo rezultatai rodo, kad subalansuota mityba, kurioje pabrėžiamas baltymų, kalcio ir vitamino D vartojimas, kartu su reguliariomis apkrovą suteikiančiomis pratimais pagerina kaulų mineralinį tankį.

Praktiniai patarimai stiprinti kaulus

Medikai pabrėžia, kad siekiant sumažinti lūžių riziką reikia ne tik mitybos korekcijų. „Lūžis vyresnio amžiaus pacientams, pavyzdžiui, 70-ies ir 80-ies metų, gali būti labai reikšmingas dalykas. Kai kas nors susilaužo klubo sąnarį būdamas 70-ies, su tuo susijusi 20–30 proc. didesnė mirties rizika“, – įspėja gydytojas chirurgas Miras Ali. Registruota dietologė Monique Richards rekomenduoja įvertinti baltymų, vitaminų D, K, C, E, kalcio, magnio ir kitų mikroelementų suvartojimą, įtraukti žuvį, pieno produktus, tofu, ankštines daržoves ir lapinius žalumynus, taip pat kontroliuoti gaiviųjų gėrimų, cukraus ir alkoholio vartojimą.

M.Richards taip pat pataria mankštintis du–tris kartus per savaitę atliekant pasipriešinimo pratimus, jėgos treniruotes, pilatesą, jogą ar tai chi, o kasdieninė aerobinė veikla, tokia kaip ėjimas ar plaukimas, papildys kaulų stiprinimo strategiją. „Fizinis aktyvumas bei kokybiška mityba išlieka svarbūs ir vyresniame amžiuje. Kaulų sveikatos palaikymas yra darbas, reikia tinkamai maitintis, kad skeletas būtų stiprus ir gyvybingas“, – reziumuoja M.Richards.

Patiko straipsnis? Pasidalink!
👁️ 5 peržiūrų


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *